Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Love Is Simple

Thursday, November 7, 2013

Mahasiswi Uitm

Hai kekawan , lamanya aku tak conteng conteng kat sini . hehe . Maksud aku berceritalah dkat sini. 
Last aku cerita pun tak tahu bila. Melampau betulkan . haha . Lantak lah .
Okey , aku nak cakap ni yang sekarang aku dah pun digelar mahasiswi di Uitm Melaka .
Alhadulillah tercapai jugak hajat family aku nak tengok aku masuk Universiti.
Dekat Uitm tu aku ambil jurusan PENTADBIRAN AWAM . ingatkan senanglah jugak course ni 
tapi rupanya , Ya Allah . sesiapa yang ulat buku je lah boleh tahan agaknya . HAHA .
Jurusan ni banyak membaca and FAKTA ! aku ni dah lah bukan budak yang suka membaca.
Aku lebih suka mengira berbanding membaca . TApi apakan daya , dah dapatkan 
rezeki aku dekat sini , So nak taknak terpaksa sukakan jugak , sebab ni lah harapan ayah aku .
supaya aku jadi pegawai TADBIR DIPLOMATIK (PTD). Inn Shaa Allah suatu hari nanti.

Okey , selama 4 Bulan aku kat sana , macam2 aku tempuhi . firstly berjauhan dengan family.
okey , benda yang aku tak pernah alami selama ni . Tapi aku kena kuat jugak. Kalau tak mesti ibu ayah aku susah hati. Depan mereka aku memang kuat, tapi dorang tak tahu yang aku selalu nangis *kihkihkih 
lepastu aku jumpa RAMAII sangat orang JOHOR lagi2 course aku . Tak sangka aku . and yang paling penting aku dapat kelas yang AWESOMEEE !! iaitu MAM1101E . huhu . kelas ni paling happening lah . 
Happy aku dapat duduk kelas ni . Lepas tu masa aku lebih banyak bersama FAMILY lendu aku yang terdiri daripada daddy and mummy , Nizam dan Ellena . adik beradik aku , Syaf , Din , Wannie , Ariff and uncle aunty aku , Erica and Acab . HAHA . dengan merekalah tempat aku berkongsi masalah suka dan duka . tanpa dorg aku tak tahu lah macam mana hidup aku kat lendu tu . Next , roomate aku . Dorang pun orang yang bnyak tahu masalah aku terutama roomate aku yang paling aku rapat Nurul Amiera dan sorang lagi Nur Syafiqah . Selalumya mieralah yang ada dengan aku time susah senang , and bila aku ada masalh dengan classmate . Thanks ye miera . sayang miera ^_^ Tak lupa jugak kat kakak2 senior yang baik dengan aku and selalu support aku bila aku kesedihan atau kesusahan terutama sekali kak Nur Aqilah . Dia la yang banyak jugak bantu aku dalam semua masalah . eah . lupa plak kawan2 dia yang baik ngn aku iaitu kak Mai and kak Nieza ^-^v . Apapun yang berlaku aku tetap sayang mereka ni semua . Mereka orang penting dalam hidup aku setelah family aku =)

Done pasal orang2 sekeliling aku , dan sekarang ni pasal result aku yang baru je keluar pada 1 November 2013 . First result aku setelah digelar mahasiswi . HUHU . dan akulah orang first yang dapat dalam kelas aku tu . Ya Allah . seih yang teramat . Tapi aku tetap bersyukur dengan keputusan aku . at least 3 pointer ke atas cuma tak dapat DL je . tahu tak apa tu DL = Dean's List . Benda paling aku sakit hati ialah kena REPEAT kelas !! apa seyh . Benda tu boleh dibantu untuk lulus kot . memang SAH miss aku tu kedekut MARKAH . Benci doe . sebabkan satu subjek je aku tak dpt DL . kalau tak . haihh . takpe , ni mungkin pengajaran bagi aku sebab banyak main2 . Apa pun aku akan tunjukkan kat parents aku yang aku boleh buat , cuma tahap KEMALASAN tu lebih besar dari rajin . kan ? hehe . Lepas ni aku kena fokus lebih sikit sbb sbjek bertambah . haha . ngokk betul .

Okeylah , aku rase dah bnyak sangat ni aku berceloteh . HAHA . nanti ada mase aku update lagi ye blog aku yang TERCINTA ni . sebab dekat sini jelah untuk aku meluahkan apa yang aku rase . hehe . okelahh . DADAAAAA ~~~


0 comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.